Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
4573 posty 2072 komentarze

Bogusław Jeznach

Bogusław Jeznach - Dzielić się wiedzą, zarażać ciekawością.

Obrazy z komputera

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

MALARSTWO I GRAFIKA (78) San Base nie maluje obrazu, tylko projektuje algorytm według którego obraz powstaje i zmienia się sam w komputerze.

 

San Base (pseudonim?) to zagadkowy współczesny kanadyjski artysta z Toronto.  Urodził się i wykształcił w ZSRR. Jest raczej programistą grafiki komputerowej, a nie malarzem - pionierem technologii Dynamic Painting - rewolucyjnej metody prezentacji obrazu, która tchnie życie w statyczne obrazy. Każdy obraz, zawsze abstrakcyjny, jest u niego algorytmem.  Każde otwarcie ekranu i wejście w obraz daje jego inną postać, która się nigdy nie powtarza. On sam mówi o tym tak: 

"Projektowane przeze mnie obrazy dynamiczne są przykładami cyfrowej sztuki generatywnej - sztuki, która została wygenerowana algorytmicznie przez system komputerowy - było wiele prób stworzenia sztuki generatywnej, której historia sięga początków rozwoju komputera.  Wiele z tych prac wykorzystywało fraktale i prawie żadna z nich nie zawierała więcej niż tylko podstawowe zasady artystyczne, ale  tak nie jest w przypadku moich obrazów dynamicznych. Jestem głęboko przekonany, że innowacja często rodzi się, gdy pojawia się kilka drastycznie różnych dyscyplin. razem i myślę, że bycie doświadczonym programistą i artystą daje mi w tym zakresie przewagę.

Kolejnym dużym wyzwaniem z dynamicznym obrazem była niewystarczająca moc obliczeniowa komputerów osobistych do obsługi zaawansowanych algorytmów opisujących artystyczne zasady generowanego komputerowo obrazu. Moja technologia wykorzystuje zaawansowane karty graficzne do generowania obrazów w czasie rzeczywistym, które rywalizują z większością konwencjonalnych współczesnych obrazów, które kosztują tysiące dolarów. To nie jest coś, czego wcześniej próbowano. Ponadto możliwość generowania obrazów w czasie rzeczywistym pozwala mi ustawić obrazy w ruchu i stworzyć nowe doświadczenie, jakiego nigdy wcześniej nie widziano. Obraz jest zawsze w stanie wiecznej transformacji. Nigdy się nie powtarza. Za każdym razem, gdy tworzony jest nowy obraz, pojawia się szansa na jego spokojną receptywność, a następnie dzieło znika na zawsze.”

 

Fot.01.

 

Fot.02

 

Fot.03

 

Fot.04

 

Fot.05

 

Fot.06

 

Fot.07

 

Fot.08

 

Fot.09

 

Fot.10

 

Fot.11.

 

Fot.12.

 

Fot.13.

 

Fot.14.

 

Fot.15.

 

W stałym cyklu MALARSTWO I GRAFIKA  na moim blogu ukazały się ostatnio:

(…)

70.Zieleń akwarelą (3.08.2018)

/Takashi Akasaka, Japonia/

71.Obrazy czy murale? (4.08.2018)

/Malangatana Ngwenya, Mozambik/

72.Z ceramiki na płótno (5.08.2018)

/Marina Krasnicka, Rosja/

73.Pejzaże z wybrzeża (6.08.2018)

/Ruo Li, Chiny/

74.Archi e porte (11.08.2018)

/Guido Borelli, Italia/

75.Drzewa oliwne van Gogha (12.2018)

/Vincent van Gogh, Holandia/

76. Sielskie życie Ameryki (13.08.2018)

/Trent Gudmundsen, USA/

77.Kompozytor pejzażu (14.08.2018)

/Felix Cuadrado Lomas, Hiszpania/

78.Obrazy z komputera (15.08.2018)

/San Base, Kanada/

 

KOMENTARZE

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930