Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
4573 posty 2072 komentarze

Bogusław Jeznach

Bogusław Jeznach - Dzielić się wiedzą, zarażać ciekawością.

Obrazy z komputera

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

MALARSTWO I GRAFIKA (78) San Base nie maluje obrazu, tylko projektuje algorytm według którego obraz powstaje i zmienia się sam w komputerze.

 

San Base (pseudonim?) to zagadkowy współczesny kanadyjski artysta z Toronto.  Urodził się i wykształcił w ZSRR. Jest raczej programistą grafiki komputerowej, a nie malarzem - pionierem technologii Dynamic Painting - rewolucyjnej metody prezentacji obrazu, która tchnie życie w statyczne obrazy. Każdy obraz, zawsze abstrakcyjny, jest u niego algorytmem.  Każde otwarcie ekranu i wejście w obraz daje jego inną postać, która się nigdy nie powtarza. On sam mówi o tym tak: 

"Projektowane przeze mnie obrazy dynamiczne są przykładami cyfrowej sztuki generatywnej - sztuki, która została wygenerowana algorytmicznie przez system komputerowy - było wiele prób stworzenia sztuki generatywnej, której historia sięga początków rozwoju komputera.  Wiele z tych prac wykorzystywało fraktale i prawie żadna z nich nie zawierała więcej niż tylko podstawowe zasady artystyczne, ale  tak nie jest w przypadku moich obrazów dynamicznych. Jestem głęboko przekonany, że innowacja często rodzi się, gdy pojawia się kilka drastycznie różnych dyscyplin. razem i myślę, że bycie doświadczonym programistą i artystą daje mi w tym zakresie przewagę.

Kolejnym dużym wyzwaniem z dynamicznym obrazem była niewystarczająca moc obliczeniowa komputerów osobistych do obsługi zaawansowanych algorytmów opisujących artystyczne zasady generowanego komputerowo obrazu. Moja technologia wykorzystuje zaawansowane karty graficzne do generowania obrazów w czasie rzeczywistym, które rywalizują z większością konwencjonalnych współczesnych obrazów, które kosztują tysiące dolarów. To nie jest coś, czego wcześniej próbowano. Ponadto możliwość generowania obrazów w czasie rzeczywistym pozwala mi ustawić obrazy w ruchu i stworzyć nowe doświadczenie, jakiego nigdy wcześniej nie widziano. Obraz jest zawsze w stanie wiecznej transformacji. Nigdy się nie powtarza. Za każdym razem, gdy tworzony jest nowy obraz, pojawia się szansa na jego spokojną receptywność, a następnie dzieło znika na zawsze.”

 

Fot.01.

 

Fot.02

 

Fot.03

 

Fot.04

 

Fot.05

 

Fot.06

 

Fot.07

 

Fot.08

 

Fot.09

 

Fot.10

 

Fot.11.

 

Fot.12.

 

Fot.13.

 

Fot.14.

 

Fot.15.

 

W stałym cyklu MALARSTWO I GRAFIKA  na moim blogu ukazały się ostatnio:

(…)

70.Zieleń akwarelą (3.08.2018)

/Takashi Akasaka, Japonia/

71.Obrazy czy murale? (4.08.2018)

/Malangatana Ngwenya, Mozambik/

72.Z ceramiki na płótno (5.08.2018)

/Marina Krasnicka, Rosja/

73.Pejzaże z wybrzeża (6.08.2018)

/Ruo Li, Chiny/

74.Archi e porte (11.08.2018)

/Guido Borelli, Italia/

75.Drzewa oliwne van Gogha (12.2018)

/Vincent van Gogh, Holandia/

76. Sielskie życie Ameryki (13.08.2018)

/Trent Gudmundsen, USA/

77.Kompozytor pejzażu (14.08.2018)

/Felix Cuadrado Lomas, Hiszpania/

78.Obrazy z komputera (15.08.2018)

/San Base, Kanada/

 

KOMENTARZE

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930