Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
4573 posty 2072 komentarze

Bogusław Jeznach

Bogusław Jeznach - Dzielić się wiedzą, zarażać ciekawością.

Miłość w basenie

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

MALARSTWO I GRAFIKA (63) Bardzo osobliwe (i osobiste) jest malarstwo holenderskiego samouka Dicka Pietersa.

 

Ludzie, portrety i autoportrety to tematy, które maluje Dick Pieters (ur. w Zierikzee, 1941). Często umieszcza je w wodzie lub na wodzie. Artysta sam uwielbia pływanie, żeglarstwo, atmosferę i kolory na wodzie. Przedstawia ludzi w zwykłych, prostych sytuacjach, które stają się ważne poprzez empatyczny sposób malowania.

Jako dziecko Pieters wiedział już, że chce zostać malarzem. Po kilku latach malowania i podróżowania, krótko studiował w Wyższym Instytucie Sztuk Pięknych w Antwerpii, skąd odszedł po roku, ponieważ nie spełniło to jego oczekiwań. Pieters opanował zatem własną  technikę malowania. Poprzez malowanie kropek chce uzyskać miękkość i stworzyć nieco marzycielską atmosferę na panelu, pomimo użycia jaskrawych kolorów, takich jak czerwony kadm. Malarz nigdy nie używa barw czarnych, a białych rzadko. Jego sposób pracy jest powolny i często pracuje miesiące nad jednym obrazem i wiele razy go poprawia. Najpierw szkice, potem coraz dokładniejsze rysunki, aż będą dokładnie takie, jak ostatecznie powinien wyglądać obraz. U Pietersa każda część obrazu jest jednakowo uważna, ponieważ buduje on widowisko małymi kropkami. Artysta naszkicowuje cienką warstwę spalonej umusty na konturach panelu. Potem zaczyna nakładać kropki i kreski, zwykle na kolor. Czasami miesiącami pracuje w jednym kolorze, aby przejść do następnego. Czasami używa ośmiu warstw. Liczby, tło, duże powierzchnie i szczegóły, wszystko jest namalowane w ten sam sposób. Zwracając jednakową uwagę na każdy element, malarz ma nadzieję, że dojdzie do całości, aby zwrócić uwagę na obraz, a nie na jego temat.

Pietersa przyciąga malarstwo flamandzkie z XIV i XV wieku z jego dbałością o szczegóły i opracowanie przedstawienia. Ale także wpływ na niego mieli klasyczni nowocześni mistrzowie, tacy jak Paul Klee i Wassily Kandinsky, a także (magiczni) realiści Wim Schumacher, Pyke Koch i Dick Ket. Jednak w użyciu koloru odnajduje głównie pokrewnego ducha u Vincenta van Gogha, choć nie jest to od razu widoczne w jego pracy.

Według Pietersa piękno życia jest proste, jak w komunikacji między dwojgiem ludzi. "Istnieje harmonia tylko wtedy, gdy ludzie uzupełniają się, rozumieją, doceniają i kochają się nawzajem." Tacy ludzie go poruszają. Poza tym wszystkim piękno, rzeczywistość może być jednak twarda, zimna i okropna. Śmierć jest wszędzie. We jego wcześniejszych pracach było to wyraźnie podkreślone w postaci martwych ptaków lub zardzewiałej ściany statku. Ale stopniowo pożegnał się z młodością i zaakceptował życie dorosłe. Pieters ma nadzieję odnaleźć piękno w sposobie malowania, użyciu koloru, stylizacji, podejściu do podmiotu i alienacji. W ten sposób stara się pokazać małe chwile prostego szczęścia. "W życiu wszystko wydaje się bardzo skomplikowane, dopóki nie odkryjesz, że prawda tkwi w prostocie, oczywistości, takiej jak natura, dźwięk, miłość. Tak samo w moich obrazach. "

 

Fot.01.

 

Fot.02.

 

Fot.03.

 

Fot.04.

 

Fot.05.

 

Fot.06.

 

Fot.07.

 

Fot.08.

 

Fot.09.

 

Fot.10.

 

Fot.11.

 

Fot.12.

 

 

W stałym cyklu MALARSTWO I GRAFIKA na moim blogu ukazały się dotychczas następujące pozycje:

 

44.Tańczące pędzle Kariny (1.07.2018)

/Karina Llergo Salto, Meksyk/

45.Piórkiem i akwarelą (2.07.2018)

/Shari Blaukopf, Kanada/

46.Pejzaże znad rzeki (3.07.2018)

/Emilio Sanchez Perrier, Hiszpania/

47.Chińska stara baśń (4.07.2018) 

/ Li Chengzhong, Chiny/

48. Grafika w zieleni (6.07.2018)

/Agata Wierzbicka, Polska/

49.Abstrakcje geologiczne (9.07.2018)

/Carol Nelson, USA/

50.Pełnia Ajwazowskiego (11.07.2018)

/Iwan Ajwazowski, Rosja/

51.Miasta zamiast pustyni (12.07.2018)

/Kal Gajoum, Libia/

52.Zaproszenie do Grecji (13.07.2018)

/Pandelis Zographos, Grecja/

53.Prace z Charkowa (14.07.2018)

/Artiom A. Rogowoj, Ukraina/

54.Pozdrowienia z Phoenix (15.07.2018)

/Julie Gilbert Pollard, USA/

55.Złoty spokój Mekongu (16.07.2018)

 /Dang Van Can, Wietnam/

56.Miasto po deszczu smutne (20.07.2018)

/Dimitri Desiron, Belgia/

57.Rozwikłać kod światła (21.07.2018) 

/Petras Lukosius, Litwa/

58.Dziewczyny cienką kreską (22.07.2018)

/Graf n’Arq, Urugwaj/

59.Kobiety i kwiaty (23.07.2018)

/Władimir Wolegow, Rosja/

60.Zapomniana awangarda (24.07.2018)

/Francis  Pikabia, Francja/

61.Sylwetki chudej Afryki (25.07.2018)

/Sarah Shiundu, Kenia/

62.Bezludna Ameryka (26.07.2018)

/Matthew W.Cornell, USA/

63.Miłość w basenie (27.07.2018)

/Dick Pieters, Holandia/

 

 

KOMENTARZE

  • Autor
    Underwater in the pool with the purest water.
    Loving couple hugging.
    The feeling of love and closeness

    https://thumbs.dreamstime.com/b/underwater-pool-purest-water-loving-couple-hugging-feeling-love-closeness-soft-focus-86574661.jpg

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031