Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
4454 posty 2018 komentarzy

Bogusław Jeznach

Bogusław Jeznach - Dzielić się wiedzą, zarażać ciekawością.

Miłość w basenie

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

MALARSTWO I GRAFIKA (63) Bardzo osobliwe (i osobiste) jest malarstwo holenderskiego samouka Dicka Pietersa.

 

Ludzie, portrety i autoportrety to tematy, które maluje Dick Pieters (ur. w Zierikzee, 1941). Często umieszcza je w wodzie lub na wodzie. Artysta sam uwielbia pływanie, żeglarstwo, atmosferę i kolory na wodzie. Przedstawia ludzi w zwykłych, prostych sytuacjach, które stają się ważne poprzez empatyczny sposób malowania.

Jako dziecko Pieters wiedział już, że chce zostać malarzem. Po kilku latach malowania i podróżowania, krótko studiował w Wyższym Instytucie Sztuk Pięknych w Antwerpii, skąd odszedł po roku, ponieważ nie spełniło to jego oczekiwań. Pieters opanował zatem własną  technikę malowania. Poprzez malowanie kropek chce uzyskać miękkość i stworzyć nieco marzycielską atmosferę na panelu, pomimo użycia jaskrawych kolorów, takich jak czerwony kadm. Malarz nigdy nie używa barw czarnych, a białych rzadko. Jego sposób pracy jest powolny i często pracuje miesiące nad jednym obrazem i wiele razy go poprawia. Najpierw szkice, potem coraz dokładniejsze rysunki, aż będą dokładnie takie, jak ostatecznie powinien wyglądać obraz. U Pietersa każda część obrazu jest jednakowo uważna, ponieważ buduje on widowisko małymi kropkami. Artysta naszkicowuje cienką warstwę spalonej umusty na konturach panelu. Potem zaczyna nakładać kropki i kreski, zwykle na kolor. Czasami miesiącami pracuje w jednym kolorze, aby przejść do następnego. Czasami używa ośmiu warstw. Liczby, tło, duże powierzchnie i szczegóły, wszystko jest namalowane w ten sam sposób. Zwracając jednakową uwagę na każdy element, malarz ma nadzieję, że dojdzie do całości, aby zwrócić uwagę na obraz, a nie na jego temat.

Pietersa przyciąga malarstwo flamandzkie z XIV i XV wieku z jego dbałością o szczegóły i opracowanie przedstawienia. Ale także wpływ na niego mieli klasyczni nowocześni mistrzowie, tacy jak Paul Klee i Wassily Kandinsky, a także (magiczni) realiści Wim Schumacher, Pyke Koch i Dick Ket. Jednak w użyciu koloru odnajduje głównie pokrewnego ducha u Vincenta van Gogha, choć nie jest to od razu widoczne w jego pracy.

Według Pietersa piękno życia jest proste, jak w komunikacji między dwojgiem ludzi. "Istnieje harmonia tylko wtedy, gdy ludzie uzupełniają się, rozumieją, doceniają i kochają się nawzajem." Tacy ludzie go poruszają. Poza tym wszystkim piękno, rzeczywistość może być jednak twarda, zimna i okropna. Śmierć jest wszędzie. We jego wcześniejszych pracach było to wyraźnie podkreślone w postaci martwych ptaków lub zardzewiałej ściany statku. Ale stopniowo pożegnał się z młodością i zaakceptował życie dorosłe. Pieters ma nadzieję odnaleźć piękno w sposobie malowania, użyciu koloru, stylizacji, podejściu do podmiotu i alienacji. W ten sposób stara się pokazać małe chwile prostego szczęścia. "W życiu wszystko wydaje się bardzo skomplikowane, dopóki nie odkryjesz, że prawda tkwi w prostocie, oczywistości, takiej jak natura, dźwięk, miłość. Tak samo w moich obrazach. "

 

Fot.01.

 

Fot.02.

 

Fot.03.

 

Fot.04.

 

Fot.05.

 

Fot.06.

 

Fot.07.

 

Fot.08.

 

Fot.09.

 

Fot.10.

 

Fot.11.

 

Fot.12.

 

 

W stałym cyklu MALARSTWO I GRAFIKA na moim blogu ukazały się dotychczas następujące pozycje:

 

44.Tańczące pędzle Kariny (1.07.2018)

/Karina Llergo Salto, Meksyk/

45.Piórkiem i akwarelą (2.07.2018)

/Shari Blaukopf, Kanada/

46.Pejzaże znad rzeki (3.07.2018)

/Emilio Sanchez Perrier, Hiszpania/

47.Chińska stara baśń (4.07.2018) 

/ Li Chengzhong, Chiny/

48. Grafika w zieleni (6.07.2018)

/Agata Wierzbicka, Polska/

49.Abstrakcje geologiczne (9.07.2018)

/Carol Nelson, USA/

50.Pełnia Ajwazowskiego (11.07.2018)

/Iwan Ajwazowski, Rosja/

51.Miasta zamiast pustyni (12.07.2018)

/Kal Gajoum, Libia/

52.Zaproszenie do Grecji (13.07.2018)

/Pandelis Zographos, Grecja/

53.Prace z Charkowa (14.07.2018)

/Artiom A. Rogowoj, Ukraina/

54.Pozdrowienia z Phoenix (15.07.2018)

/Julie Gilbert Pollard, USA/

55.Złoty spokój Mekongu (16.07.2018)

 /Dang Van Can, Wietnam/

56.Miasto po deszczu smutne (20.07.2018)

/Dimitri Desiron, Belgia/

57.Rozwikłać kod światła (21.07.2018) 

/Petras Lukosius, Litwa/

58.Dziewczyny cienką kreską (22.07.2018)

/Graf n’Arq, Urugwaj/

59.Kobiety i kwiaty (23.07.2018)

/Władimir Wolegow, Rosja/

60.Zapomniana awangarda (24.07.2018)

/Francis  Pikabia, Francja/

61.Sylwetki chudej Afryki (25.07.2018)

/Sarah Shiundu, Kenia/

62.Bezludna Ameryka (26.07.2018)

/Matthew W.Cornell, USA/

63.Miłość w basenie (27.07.2018)

/Dick Pieters, Holandia/

 

 

KOMENTARZE

  • Autor
    Underwater in the pool with the purest water.
    Loving couple hugging.
    The feeling of love and closeness

    https://thumbs.dreamstime.com/b/underwater-pool-purest-water-loving-couple-hugging-feeling-love-closeness-soft-focus-86574661.jpg

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031